Radionica za novinare

Cilj: Usavršavanje govorničkih sposobnosti i nadograđivanje novinarskog stila. Osposobljavanje za rad u pisanim i elektronskim medijima na pozicijama: novinar, spiker, prezenter, reporter, voditelj. Mogućnost prakse u medijima ili u PR agenciji.

Tematske celine:

Borba protiv treme

  • Staložen nastup, uz potrebnu dozu samopouzdanja.
  • Kost-abdominalno disanje kao sredstvo koje eliminiše napetost.

Dikcija

  • Vežbe za pravilnu artikulaciju – razgovetan izgovor svih glasova i rečeničnih konstrukcija.
  • Izgovor reči u skladu sa standardom srpskog književnog jezika – akcenti.
  • Eliminacija eventualnog lokalnog dijalekta.
  • Logika govora: razložnost i isticanje najvažnijih reči i deonica u okviru govorne celine.
  • Izražajnost u govoru: ritam i tempo.

Izražajno čitanje – prezentovanje informacija

  • Informativni oblik saopštavanja.
  • Zasebne misaone celine – blokovi.
  • Izbegavanje stalne uzlazne melodične linije.
  • Logički akcenti – posebno isticanje reči i govornih pasaža koji su nosioci smisla.
  • Celovita dikcijska obrada teksta za interpretaciju.

Elementi neverbalne komunikacije

  • Tehnike neverbalne komunikacije: stav tela, gestikulacija, rukovanje, mimika, vedrina, aktivno slušanje, stil odevanja.
  • Umrežavanje tehnika neverbalne komunikacije sa senzibilitetom svakog polaznika.
  • Usklađenost sa sadržajem i kontekstom.

Eristika

  • Šopenhauerovi trikovi kako da se u komunikaciji uvek bude u pravu.
  • Vešto odgovaranje na neugodna pitanja.

Novinarski žanrovi

  • Pet + 1 pravilo za pisanje vesti: vest, proširena vest, flash vest. Obrnuta piramida. TV, radio i novinska vest. Lid. Fičerizovana vest.
  • Izvori informacija i faktografija.
  • Reportaže i izveštaji.
  • Intervju. Faze pripreme i čin vođenja. Vrste intervjua: Intervju profil, tematski intervju…
  • Članak. Elementi i način pisanja.

Specifičnosti rada pred kamerom

  • Odnos prema kameri.
  • Specifičnosti rada sa mikrofonom.
  • Čitanje sa promptera. Praktične vežbe.
  • Razgovori sa gostima u studiju.
  • Uživo uključenja sa mesta događaja. Elementi tv-izveštaja, pisanje izveštaja za tv-uključenje.

Odnos PR-a i novinarstva

  • Pisanje pozivnog pisma na događaj i saopštenja za medije.
  • Konferencija za medije.
  • PR tekst.
  • Novinar i PR – saveznici i prijatelji.

Način rada: Nakon što se obrade sve tematske celine (predavanja + vežbe), polaznici se raspoređuju u male grupe u zavisnosti od specifičnog polja interesovanja (pisano novinarstvo, prezenteri/voditelji) i pristupa se konkretnim zadacima/simulacijama. Simulacije se snimaju i analiziraju. Direktan rad sa predstavnicima medija.

Trajanje: 2 puta po 4h

Cena: 80 evra

Svi polaznici nakon završetka odabranog kursa dobijaju sertifikat, poklon knjigu i multimedijalni materijal za dalje izučavanje.

Institut MAIN POINT, edukacija za javni nastup